
KONSUMENTRÄTT
Hos Svenska Elverket är din nöjdhet vår högsta prioritet. Vi strävar alltid efter att leverera förstklassig service och produkter som uppfyller dina förväntningar. Om du av någon anledning känner att vi inte lever upp till detta, vill vi gärna att du kontaktar oss så snart som möjligt.
Dina synpunkter är ovärderliga för oss och en viktig del av vårt arbete för att ständigt förbättra våra tjänster. Genom att vara lyhörda för våra kunders feedback kan vi utvecklas och säkerställa att vi alltid levererar den bästa möjliga upplevelsen. Tveka inte att höra av dig – din åsikt gör skillnad!

I FÖRSTA HAND KONTAKTAR DU VÅR KUNDSERVICE PÅ
KONTAKTA VÅR KUNDSERVICE

KLAGOMÅLSHANTERING OCH TVISTLÖSNING
Om du inte är nöjd med utfallet av ett ärende eller om det inte lösts till din belåtenhet, har du möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för en opartisk prövning.
Om en tvist skulle uppstå kan den även prövas i allmän domstol, där Tingsrätten är den första instansen.
Konsumenternas energimarknadsbyrå är en oberoende organisation som erbjuder information, rådgivning och vägledning i frågor som rör elmarknaden. Du kan kontakta dem för kostnadsfri hjälp och stöd.
ENERGIRÅDGIVNING
Vår kundservice finns alltid tillgänglig för att ge dig personlig rådgivning kring din energianvändning. För oberoende råd och tips kan du också kontakta Energimyndigheten, som erbjuder kostnadsfri energirådgivning för konsumenter.